Redesign

Postanowiłem ujednolicić szaty bloga z szatą strony domowej, która istnieje już od dłuższego czasu ale jak dotąd nie miałem żadnego pomysłu na parę rzeczy. I tak od kilku dni, w przerwach między zleceniami a remontami w domu, skrobałem linijkę za linijką, manipulując css i js, by uzyskać zadowalające mnie efekty.Oczywiście nie jest to koniec pracy nad szablonem, brakuje paru rzeczy a i też należałoby zooptymalizować kody ale mniej więcej tak będzie.

Pracując nad tym szablonem, postanowiłem zrezygnować z starych nawyków, wprowadzajac nowe, jak chociażby z wyjustowania tekstu na rzecz lewostronnego wyrównania, dzieki temu łatwiej się czyta (mam taką nadzieję)
Pojawiły się także nowe linki do dwóch odrębnych mini-blogów. Pierwszy z nich to BikeLog w serwisie Bikestats; jak sama nazwa wskazuje, będzie generalnie dotyczyć moich wycieczek rowerowych, pochłaniających coraz więcej czasu (przewidzianego na różne używki typu spanie). To tam będą każde relacje z każdej wycieczki, ale oczywiście te najciekawsze opublikuję również i w MyNotebook. Drugi to bardzo popularna soup’ka – na czym ona polega, to chyba nie muszę wyjaśniać. Traktuję to jako zbiór najciekawszych zdjęć (niekiedy są one monotematyczne), videoklipów usłyszanych w setach radiowych itp.

 Co dalej? Zaczyna wracać chęć do pisania o konkretnych sprawach, więc mam nadzieję, że wena tak szybko mnie nie opuści.

P.S.: Jeśli widzicie jakieś błędy, to oczywiście zostawcie ślad w komentarzach. A przy okazji: tak, wiem – szablon wymaga poprawek pod IE7 i wyżej a także kod się sypie pod Opera 10 (dzięki Czarku).

P.S.1: Również dziękuję Dziudkowi za drobną pomoc – ach ta moja niewiedza

0 0 vote
Article Rating
40 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Wasacz
11 lat temu

O żesz w mordę, te kontrasty!

bobiko
11 lat temu

Bywało gorzej. :->

Wasacz
11 lat temu

Ale ja mówię poważnie; o ile ciemne tło strony i jasne tło pod tekstem można przeżyć, to już te różowe linki strasznie przeszkadzają ;>

bobiko
11 lat temu

Ok, :D popracuję (i wcale to nie rozowe :p)

Wasacz
11 lat temu

Sidebar po rozwinięciu sie nie mieśli, a w dodatku nie zapamiętuje, co było rozwinięte ^^

lavinka
11 lat temu

Na netbuku mi się rozjeżdża straszejnie na chrmoe mało co jest likalne… ale to być może wina mego komputera. Posprawdzaj widoki na rozdzielczości 1024px – poza tym kolorystyka fajna, choć nieco zbyt duży kontrast powoduje zmniejszenie czytelności. Ta iel trochę bije po oczach, gdyby ją nieco przyszarzyć byłoby o niebo lepiej. Poza tym zmiana bardzo na plus, tamta landrynka zupełnie do mnie nie trafiała :)

teamon
11 lat temu

A mi sie podoba :)
imo niepotrzebnie tylko twoje komentarze sa odwrotnie – to przeszkadza.

(no i logo blipa ni w.. no.. nie pasuje ;p)

Pustelnik
11 lat temu

A teraz wyłącz javascript i zobacz jak ten twór wygląda. U mnie np. tak: http://dl.getdropbox.com/u/206785/fail.jpg

bobiko
11 lat temu

@Pustelnik trudno, po coś są te frameworki by z nich korzystac :)

Lukem
Lukem
11 lat temu

Całkiem ładnie, większych zastrzeżeń nie mam. Niech HTMLCSS będą z Tobą. ;)

flegmatyk
11 lat temu

Słyszałem, że formularz u Ciebie nie działa, zaraz sprawdzimy.

A swoją drogą – imo nie jest źle, ale komentarze trochę nieczytelne ;)

aciddrinker
11 lat temu

ładnie, ale trochę nieczytelnie. trochę za dużo kontrastów

groszek
11 lat temu

– Jak całkiem rozwinę menu, to nie zobaczę dołu – bo nie mogę go zwyczajnie przesunąć… – Formularz komentarzy u góry? O_o – Totalnie nieczytelny ten szablon.. – Menu zawadza o tekst, zasłaniając kawałek – Tooltipy generowane CSS/JS? Po co to? Przecież przeglądarka wyświetli drugie… – :hover przy nicku sprawia że jest on niewidoczny na ciemnym tle – Te tooltipy są bardzo denerwujące, za dużo ich, wszędzie są… – Rozwijalne menu są niewygodne – Dopiero za 4 odswieżeniem strony zobaczyłem formularz komentarza… – Nick przy komentarzu na białym tle ma swoje – czerwone – zupełnie krzywo – W ogóle strona wygląda na rozsypaną.

jf
jf
11 lat temu

Wow, jestem w szoku :D podoba mi się cały ten system :)
Nieźle to działa.

eRIZ
11 lat temu

W pierwszej chwili nie da się dostrzec, gdzie jest menu, poczytaj trochę o usability. :P

unnami
11 lat temu

komentarze to już w ogóle hardkor

bobiko
11 lat temu

Wiedzialem, ze moge na Was liczyć :) Mam juz pewne rozwiazanie, ale to w nocy nad tym posiedze. Teraz to aktualizuję „głupie” ubuntu :P

Arek F.
11 lat temu

A 1024×768 to nie wspieramy?

bobiko
11 lat temu

@Arek F. poprawkowa wersja bedzie dostosowana pod ta rozdzialke ;)

Arek F.
11 lat temu

Cieszę się, bo pomimo kontrastów całość prezentuje się nie najgorzej ;-)

Gutek
11 lat temu

Moim zdaniem szablon jest świetny, ale komentarze są mało czytelne

Harv
11 lat temu

Podoba mi się umiejscowienie Blipa :) Ledwo co zrezygnowałem z czerwieni u siebie, to pojawiła się u Ciebie ;) Fatum ;)

Paweł Wolak
11 lat temu

Krzyywo! Ale ładnie ;-)

D4rky
11 lat temu

Miałeś ogromny potencjał przy szablonie, ale go okropnie zmarnowałeś. Przede wszystkim wygląd komentarzy jest masakryczny, wygąd linków nie pasuje do reszty, a miniblog jest w złym miejscu. Reszta by była super :/

bobiko
11 lat temu

@D4rky właśnie pracuję nad poprawkami, zwłaszcza nad innym szkieletem.
A wszystkim dziękuję za opinie :). Zyczcie mi powodzenia

lavinka
11 lat temu

O, ładniej i już się nie rozjeżdża.. co czego by tu sięprzychrzanić… o wiem, pola do wpisywania nicka i adresu… muszę zgadywać kursorem gdzie są…

eRIZ
11 lat temu

– ścina Ci jeszcze „dodaj komentarz” w miniblogu – w kategoriach tego menu w Operze 9.6x pokazuje się scroller i ucina nieco listy. Podejrzewam, że na sztywno coś ustawiłeś, nie chce mi się tego sprawdzać ;p

bobiko
11 lat temu

@eRIZ tak. specjalnie dla testów ustawiłem tego menu nie bedzie – przynajmniej na razie.

Wasacz
11 lat temu

Brawo za zmiany ;-)

Tekst w textarea tylko nieczytelny (bo ma :hover!).

bobiko
11 lat temu

@Wasacz – tak wiem, sam zauwazylem. zabieram za kolejny etam poprawek (w zasadzie to wróciłem z uczelni).

jf
jf
11 lat temu

sam chciałbym zmienić/przygotować zmianę szablonu, lecz u mnie kodowanie kiepsko

bobiko
11 lat temu

jf – masz mój kontakt, zawsze mozna sie dogadać w wolnych chwilach. :)

bobiko
11 lat temu

Dobrze, poprawki dokonane. Mam nadzieję, że Wszystkim się spodoba. :)Dziękuję i przepraszam.

teamon
11 lat temu

bylo lepiej na samym poczatku, a komentarzy nadal nie zmieniles (patrz moj pierwszy komentarz)

bobiko
11 lat temu

@teamon wszystkim nie dogodzę, pozostaje wiec przyzwyczaić do tych zmian – przepraszam

teamon
11 lat temu

Nie no jasne. Po prostu pierwsza wersja byla bardziej oryginalna.

bobiko
11 lat temu

@teamon byc moze wróce do tego pomysłu. Co do oryginalnosci, to niestety – musiałem z tego zrezygnować:)

teamon
11 lat temu

Dlaczego? Bo komus sie cos nie podoba?

bobiko
11 lat temu

Może dlatego, że nie miałem pomysłu z tą rozwijalną listą archiwum/kategorii.

teamon
11 lat temu

No jak chcesz, jak dla mnie to bylo ok ;]

40
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
%d bloggers like this: